niedziela, 16 listopada 2014

HDR-y z Diablaka

Długo siedziałem nad kilkunastoma projektami HDR-ów z Babiej - niestety wyszły mi praktycznie trzy :)
Pozostałe nie nadają się do opublikowania - efekty nie są zadowalające.
Cieszę się z tych trzech które jako tako wyszły.
Dla nie wtajemniczonych HDR - czyli zdjęcie o szerokiej dynamice tonalnej - wykonuje się kilka zdjęć dokładnie tej samej sceny - (najlepiej ze statywu) zmieniając tylko i wyłącznie czas naświetlania klatek. Przysłona i czułość matrycy takie same dla każdego zdjęcia.
Osobiście zaczynam od niedoświetlonego kadru na poziomie powiedzmy -5 -3 -2 - naświetlone prawidłowo i prześwietlałem +2 +3 +5).
Następnie w jednym z dostępnych programów do tworzenia HDR-ów, scalam je w jedno wynikowe zdjęcie,
Efekty są widoczne poniżej.
Wiem, że nie są generalnie najlepsze - ale są to trzy najbardziej udane :
Jak zwykle proszę o konstruktywną krytykę i dziękuję za wszystkie otrzymane komentarze :)



)  

2 komentarze:

  1. Swietny efekt Lukasz gratulacje udanych zdjec! Fajne warstwy wyszly! Szczegolnie to ostatnie mi sie podoba. Jedno tylko nie wiem co to jest w gorze zdjecia Sa jakies plamy tak jakby orbsy.. Tylko ciemne okragle plamki .. Troszke przeszkadzaja... Ale moze da sie usunac ? Zdjecie fanttstyczne ! Czy moge go ukrasc na moj desctop? ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Swoim zrobisz to samo a nawet lepiej :) Skrócona instrukcja w opisie :) Na wyspach to HDRy wymiatają :P
      Te punkty to niestety mocno zabrudzona matryca, Zapomniałem wyczyść tych zdjęć...
      W mailu dostaniesz ode mnie czyste zdjęcie bez żadnych znaków wodnych i plamek :)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń