niedziela, 19 stycznia 2014

Spacer i weryfikacja obiektywu.

Piękna niedziela A.D 19-01-2014, żona w domu - łaskawy grafik pokazał, że ma wolne, syn w dobrej formie zdrowotnej - więc po śniadaniu trza się było ruszyć - szkoda by było nie wykorzystać tak korzystnej fotograficznie pogody. 
Spore zachmurzenie więc rozproszone światło słoneczne pozwalało na pokazanie błękitu nieba - bez uciekania się do sztuczek w programie do obróbki zdjęć, czy używania filtrów. Jednocześnie równomierne oświetlenie zachęcało do pracy w świetle zastanym.  Moje ukochane akcesorium czyli lampa błyskowa, tym razem została w domu. (Mam nadzieję, że mi wybaczy) 
Zwłaszcza, że jeszcze w piątek poproszono mnie o zweryfikowanie spostrzeżeń naszego klienta odnośnie obiektywu makro dla matryc niepełnoklatkowych ze stajni z żółtym paskiem AF-S DX 40/2.8 micro, gdyż było podejrzenie, że obiektyw nie pracuje zgodnie z normą producenta. 
Niestety nie mam w swoim arsenale lampy pierścieniowej a przy takim obiektywie, nie najlepiej pracuje mi się moją lampą reporterską. Nie jest to produkt firmy N, więc zmniejszanie mocy błysku, jest możliwe tylko z poziomu menu lampy, więc mam klawiszologię, a na nią brakowałoby mi czasu.     
Nie stwierdziłem na szczęście, żadnych uchybień tego obiektywu, jutro mam nadzieję, poprawię komuś nastrój. 
Natomiast ogromnym plusem całej sytuacji jest po raz kolejny przekonanie się, że obiektyw macro to znakomite i bardzo wszechstronne narzędzie. Zwłaszcza, że jest to relatywnie tania i prosta konstrukcja jak na produkt firmy N.
Zapraszam do komentowania następnej porcji zdjęć.













        

4 komentarze:

  1. Hej Łukasz, zaraz po powrocie do domu po dzisiejszych zajęciach w Foto Plusie, dopadłam komputera w poszukiwaniu Twoich zdjęć. Jak miło nacieszyć oko tymi zdjęciami makro. Do zdjęcia połamanych drzew (?) wracam co chwila. Będę tu zaglądać i mam nadzieję, że blog będzie się zapełniał. I na pewno się z Tobą skontaktuję odnośnie wspólnej nauki, życzę samych udanych kadrów!
    Pozdrawiam!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej dzięki za te bardzo miłe słowa :)
      Co do nauki, to tak jak mówiłem napisz e-maila lub zadzwoń to coś wymyślimy. Te drzewa - to tył zwykłej tablicy ogłoszeniowej :)
      Indywidualna interpretacja zdjęć jest czymś niezwykłym i o to tu chodzi.Nie powinno się nikomu nic narzucać w tej kwestii.

      Usuń
    2. Ha! A to mnie zaskoczyłeś z tą tablicą ogłoszeniową! Dla mnie były to powalone drzewa, na błotnistym górskim szlaku. Wyobraźnia podsunęła już całą historię tych drzew,a tu zwykła tablica ogłoszeniowa! Niesamowite!
      Myślę, że jutro uda mi się w końcu sklecić maila do Ciebie. Ostatnio krucho z czasem. Zajrzałam tu dopiero co i widzę nowe wpisy i zdjęcia, więc zdecydowanie muszę im się przyjrzeć;)

      Usuń
    3. Zapraszam :)
      Na tym polega niesamowita zaleta obiektywów makro - to bardzo uniwersalne i elastyczne i uzależniające obiektywy :).
      Można je też prosto zastąpić, pierścienie pośrednie i jakaś klasyczna stałoogniskowa konstrukcja np 50/1.8 dla APS-C spod żółtego paska zalecana do niech jest 35/1.8 :)

      Usuń